Važna obavijest!
Važna obavijest!

Zaštitite se od prijevara - VAŽNO!

Pozivamo građane na povećani oprez te da ne nasjedaju na priče i ponude osoba koje ih kontaktiraju s nepoznatih brojeva, da budu posebno oprezni prilikom puštanja nepoznatih osoba u svoje domove kao i kod davanja svojih osobnih podataka.

Najčešći modaliteti klasičnih prijevara:

Lažno predstavljanje, najčešće kao:  policajci, inspektori, zaposlenici HEP-a, Vodovoda i Plinare, zaposlenici mirovinskog ili zdravstvenog osiguranja, serviseri, čitači brojila i sl., suradnici crkve, socijalnih službi, prodavači (akviziteri), dostavljači pošte;

Dovođenje u zabludu u pogledu tjelesnog ili materijalnog stanja ili stradavanja, a najčešći su: prikazivanje tjelesnih nedostataka koji u stvarnosti ne postoje (primjerice: nepokretnost,sljepoća, gluhonijemost i slično), prikazivanje materijalnog stradavanja u požarima, paljevinama, poplavama, potresima i slično;

Dovođenje u zabludu u pogledu marke i kvalitete proizvoda. Primjerice: prodaja bižuterije pod zlato (žargonski: „prodavanje đinđe“), kojeg su počinitelj i žrtva navodno slučajno zajedno pronašli i slično, prodaja plagijata pod imenima poznatih, renomiranih marki po znatno nižim cijenama od kojih su u posljednje vrijeme zabilježeni: „Benetton“, „Lacoste“, „Hugo boss“ i slično.

Iskorištavanje odsustva neke osobe, stresne situacije ili trenutnog duševnog stanja žrtve izazvanog posttraumatskim stresom, kao što su: prikazivanje da je počinitelju odsutna ili umrla osoba nešto dužna, obećala nešto od svoje imovine i sl., razna obećanja da će povezivanjem s eminentnim stručnjacima riješiti problem koji tišti žrtvu ili nekog njezinog bližnjeg (kao što su: dogovaranje operativnog zahvata, posredovanje kod rješavanja sudskog spora, nelegalno posjedovanje u prodaji, organiziranje liječenja alternativnim metodama i dr.

Ponašanja karakteristična za prevarante su: drskost, snalažljivost, odvažnost, autoritativni nastup, pričljivost, prikazivanje empatije, rad po unaprijed stvorenom scenariju, brza provedba transakcija, upornost u nagovaranju, uvredljivost prema svakoj skepsi usmjerenoj ka provjeri „činjenica“ koje iznosi, razne simulacije poput bolesti, malaksalosti, nesvjestice, izazivanje sažaljenja i dr. Teško je upozoriti ljude o svim načinima kojih se prevaranti dosjete. Često se osobe srame reći da su prevarene i bitno je da počinitelji poznaju "psihologiju" tih osoba te izazivaju suosjećanje ili glume empatiju prema tim osobama i tako ih dovode u zabludu i navode da postanu žrtve.

Pročitajte letak > MUP RH <

Kategorija: